Week 13 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 13

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

11 November 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Zo heb je geen verhaal gedurende 2 weken, zo heb je 2 verhalen in een week.
De week is namelijk alweer voorbij.

Vrijdagochtend moest ik echt even denken waar ik ook al weer was. Maar goed, al snel wist ik het weer hoor. Vrijdag stond de kapper op het programma, de hond uitlaten, wat commissiestukjes schrijven en ’s avonds oud en vertrouwd thuis op de bank met een film.

Zaterdag de hele dag op pad. En ’s avonds alweer mijn tas inpakken (met met name pepernoten en chocoladeletters) om te zorgen dat die alvast klaar stond voor de volgende morgen (of zeg eigenlijk nog maar nacht.) Om 4 uur ging de wekker en om half vijf gingen we richting Schiphol om weer naar Oslo te vertrekken. Met dank aan paps en mams die me wel weg wilden brengen.
Om 6.55 uur vertrok mijn vlucht namelijk weer naar Oslo. We mochten nog wel even een stukje taxiën naar de Polderbaan maar volgens de piloot zouden we het ZELFS dan nog gemakkelijk op tijd aankomen. En dat was zo; om 8.45 uur landde ik in een besneeuwd Oslo. Gaf geen verkeerd uitzicht vanuit het vliegtuig.
De weg naar huis was wel iets meer een uitdaging; naast sneeuw was er ook een behoorlijke hoeveelheid ijs op de stoepen. Bovendien was het best koud met -6, maar ach. Verder konden we het aan hoor! En ik kwam veilig aan op mijn kamer. Even tas uitgepakt en toen nog even een paar uur mijn bed ingedoken.

Zondagmiddag gingen we namelijk alweer richting Kopenhagen. In dit geval met de boot.
We hadden namelijk een retourtje Oslo-Kopenhagen voor ongeveer 11 euro gekocht. Inclusief voucher waarmee je hetzelfde bedrag kon besteden aan boord. We gingen met zijn vieren. Helemaal gezellig.
Nog eventjes buiten gestaan maar aangezien het behoorlijk koud en winderig was toch maar naar binnen. Daar thee/chocomelk gedronken, naar buiten gekeken en ’s avonds uit eten in het Italiaanse restaurant op de boot. ’s Avonds wat spelletjes gespeeld en nog wat gedronken. De boot bewoog ondertussen ook behoorlijk want we bevonden ons rond een uurtje of elf precies op het stukje water waar geen bescherming van Noorwegen of Denenmarken zit. Best bijzonder voor zo’n grote boot dat hij dan alsnog best wel heen en weer ging. Daarna lekker richting ons bed. Heerlijk geslapen en dat was maar goed ook want de volgende ochtend de wekker al vroeg want we wilden nog even de zonsopgang zien vanaf het water. Al komt hij ondertussen pas rond een uurtje of 8 op.
Om 9.45 uur kwamen we aan in Kopenhagen. Vervolgens met de bus naar het stadscentrum en toen heerlijk daar rond gaan lopen. Wel was het ook hier behoorlijk koud en winderig, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook gingen we op zoek naar een ontbijt wat ook meteen onze lunch was; het broodje was echt gigantisch. We gingen naar de Nyhaven met schattige gekleurde huisjes die me ook wel een beetje aan Bergen deden denken, we liepen door dé winkelstraat van Kopenhagen (note to self: goed betalende baan vinden.), door naar Tivoli en tot slot nog een bezoekje aan de Lego-winkel. Als kind zou ik het wel weten, of eigenlijk niet want zoveel keus. Toen nog even langs een supermarkt gegaan voor avondeten. Daarna was het idee om de eerste bus terug te nemen want de zeemeermin was tussen het centrum en de boot. Dus we dachten dat we dan wel even dat stukje terug te lopen. Maar de buschauffeur raadde dat af want het was toch kennelijk wat verder. Dus die hebben we gemist, maar dan moeten we nog maar een keertje terug. Daarna weer lekker opwarmen op de boot, Kopenhagen uitzwaaien vanaf het dek en een avondje lekker rustig doorgebracht. Helemaal gezellig.
De volgende ochtend kwamen we alweer aan in een koud Oslo. Na de paspoortcontrole mochten we het land weer in. Toch fijn, ze zijn ons nog niet zat. ;) De temperatuur in Oslo was officieel -5, maar door de wind was de gevoelstemperatuur -13. Normaal heb ik nooit een muts op, maar in dit geval toch maar wel.
Vervolgens de weg naar huis geglibberd, tas uitgepakt en vervolgens mijn weg naar de uni geglibberd. Daar braaf naar college geweest om het normale leven weer op te pakken. ’s Avonds nog even geskypet met Marit, helemaal leuk!

Woensdag het laatste college van de week (kan hard gaan.) Wat ook meteen het een-na-laatste college was van dat vak. (Tentamens komen dichterbij!). De rest van de dag gestudeerd en ’s avonds nog even gebeld met Floor. Ook weer helemaal leuk!

Donderdag ook weer studeren. Tussendoor nog even met een Frans meisje cadeautjes ingeslagen voor een van mijn Nederlandse buddies hier. Ook meteen even boodschappen gedaan en ’s avonds gegeten met een van mijn huisgenootjes. Toen mocht ik alweer richting het verjaardagsfeestje. Waren best veel mensen en was weer erg gezellig. Bovendien vielen de cadeautjes in de smaak dus dat was ook helemaal top.

Vrijdag de hele dag aan mijn logistieke vak gezeten en tussendoor nog even geskypet met Elvira. Toen vervolgens even dit stukje schrijven en zo nog even de laatste PowerPoint van het logistieke gedeelte doornemen.

Voor dit weekend verder nog niet echt plannen, maar misschien is dat ook wel prima. Genoeg te studeren (eerste tentamens over minder dan drie weken.)

Ohja, aankomende week wordt het, nadat het een dikke week echt wel koud is geweest, wat warmer dus dan hoop ik dat het ijs een beetje wegsmelt. Mag het daarna weer sneeuwen want dat vind ik leuk.

Se deg senere!

Isabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 89664

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: