Week 11 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

27 Oktober 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Dit keer een verslag van een kort weekje. Vanavond komt namelijk Annabel langs voor een weekendje! Dus om dan mijn wekelijkse verhaaltje te gaan zitten schrijven is ook zo wat. Bovendien zijn we waarschijnlijk veel te druk met alle bezienswaardigheden af te gaan, dus kom ik er dan sowieso niet aan toe.

Van deze week heb ik echt heel weinig foto’s maar het was dan ook niet zo’n super spannende week. Wel gezellig hoor, maar niet heel veel bijzondere dingen.

Zaterdag ging ik namelijk overdag weer een beetje studeren, tussendoor met allebei mijn ouders bijpraten, en ook nog even met Floor. Dus dat was dan wel weer gezellig.
’s Avonds gingen we op pad. Maar eerst alvast een klein feestje bij een van de meisjes die hier in de buurt woont. Heel gezellig. Alleen het aandoen van een panty en rokje was niet het meest geniale idee ooit want het was best koud buiten. Misschien verklaart dat mijn verkoudheid van nu een beetje. ;) Maar geen zorgen, we gaan het overleven! Bovendien had ik donderdag nog een hele dikke, warme sjaal gekregen als verjaardagscadeau. Dus die komt nu goed van pas.

Zondag niet zoveel spannends gedaan. Al waren er wel een paar mensen wat verder aan de rand van Oslo gaan wandelen en die liepen kennelijk echt door de sneeuw. Bij mij heeft het niet gesneeuwd, maar er hing wel echt een sneeuwlucht. Zo’n beetje vaag grijze kleur. Dus opzich verbaasde me het niet. Maar wel echt heel leuk. Hopelijk krijgen we nog echt sneeuw hier voordat we vertrekken. Al schijnt het erg te verschillen per winter en is de eerste sneeuw hier altijd een beetje hetzelfde als in Nederland: beetje nattig en snel weer weg. Dus we gaan het zien.

Maandag ook weer studeren en naar college. En boodschappen, dat soort huishoudelijke dingen. Ohja, en een dweildoek. Zodat we eindelijk een beetje echt schoon kunnen maken. Want met de bezems die we hier hebben verplaats je het vuil eigenlijk alleen maar.

Dinsdag had ik eigenlijk om 8.00 uur ’s ochtends college zoals normaal. Helaas was ik die ochtend erg snel, wat ervoor zorgde dat ik al bij de metro was op het moment dat ik het sms’je kreeg dat de eerste 2 van de 3 uur niet doorgingen vanwege ziekte van een van de docenten. Voor dat college hadden we deze week namelijk 2 docenten, waarvan er een ziek bleek. Wel moet je de sms’jes altijd even uit het Noors vertalen. Maar goed, het is niet zo moeilijk om te begrijpen waarover het gaat. En anders is het een kwestie van even kopiëren en in Google Translate plakken. ☺ Wel kon zat ik daardoor om 8 uur ’s ochtends in de UB. Dus het voelde wel productief. Daarna naar het laatste deel van het eerste college, wat dus wel doorging, geweest. We hebben nu het logistieke deel afgesloten en zijn nu begonnen aan het marketing deel. Een best wel andere hoek. Maar ook leuk.
’s Middags hadden we een college wat eigenlijk gewoon volledig over rechten ging. Inclusief cases en clausules in allerlei wetgevingen. Best interessant, maar wel even wat anders dan een vak over strategie. Al ben ik toch wel blij ik dat ik geen rechten ben gaan studeren. Want ik vind het best interessant, maar geloof dat het toch niet helemaal voor mij in de weg is gelegd.
Dinsdagavond was er weer een gratis filmavond. Deze keer heb ik hem alleen even overgeslagen en ben lekker thuis een filmpje gaan kijken. Het is altijd namelijk best wel even haasten om vanuit college naar huis te gaan, snel te eten en dan naar de film te gaan en vond het eigenlijk wel zo comfortabel dinsdagavond even thuis te blijven haha.

Woensdag nog even een laatste college van de week. Het college was best wel interessant. Het ging namelijk over de olie economie in Noorwegen. En dat ze eigenlijk best wel een probleem hebben als er of straks geen olie meer is, maar ook nu bijvoorbeeld met de dalende olieprijzen. Wat ze namelijk straks zonder olie moeten gaan doen schijnen ze niet zo goed te weten. Al bedenken ze er vast wel iets op ergens in de aankomende jaren. En tot nu toe had het oliepensioen nog wel een paar duizend miljard kronen geloof ik. Dus ze kunnen nog even vooruit.

Vandaag uitgebreid mijn kamer schoongemaakt, boodschappen gedaan en het luchtbed alvast opgepompt. Dus als Annabel vanavond landt dan is alles alvast helemaal klaar. Om een uurtje of 21.15 uur ga ik dan ook richting de luchthaven om haar op te halen. Wel zo gezellig (en gemakkelijk.) Voor het weekend staan dan ook de bezienswaardigheden van Oslo op het programma. En zaterdagavond is er een Halloween feest. In Nederland is het, voor zover ik weet, niet echt iets wat uitgebreid gevierd wordt. Maar hier is het echt al de hele week allerlei activiteiten en vooral vanaf vanavond tot en met zondag. Maar van te voren zijn we uitgenodigd voor een pre-party. Heel gezellig, zeker omdat meer mensen dit weekend visite over hebben dus dat is wel leuk.

Ook is er trouwens een datum geprikt om Sinterklaas te gaan vieren hier. Het is wel iets later, als de goed heiligman alweer in Spanje zit, namelijk 9 december. Maar goed, nog steeds wel heel leuk!

Jullie zijn weer helemaal up-to-date geloof ik zo.

Het meest gunstige is trouwens dat het hier een dikke 2 weken grijs is geweest, maar dat als het goed is vanaf morgen de zon gaat schijnen. Dus dat is echt ideaal. Soms moet je geluk hebben. ;)

Se deg senere!

Isabelle

  • 31 Oktober 2016 - 22:49

    Marjolein:

    hoi Isabelle,
    Leuk om je belevenissen iedere week zo te lezen? je hebt het goed naar je zin, kom je nog wel terug? Fijn dat je ouders en broers er waren met jullie verjaardag! Succes met je tentamens en nog heel veel plezier toegewenst,
    groet van ons allen uit een herfstig maar nog immer zonnig Zeeland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 89634

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: