Week 5 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

15 September 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Ook deze week een verslag van een korte week.
Over mijn trip naar Bergen heb ik al uitgebreid geschreven dus dat zal ik verder niet meer op in gaan.
Op maandagochtend begon het normale leven weer. Omdat het college begon om 11 uur kon ik van te voren nog even wat studieboeken inkijken. Helaas was het van dezelfde gastdocent als vorige keer, wat tot gevolg had dat het college erg langdradig was. Na het college even wat boodschappen gedaan. Waaronder een zaklamp voor de Trolltungatrip. Daarna naar huis om te studeren. Vervolgens met een van mijn buddies hier gegeten. De eerste keer echt vis: pasta met spinazie en zalm. Heerlijk. Waarna we nog even naar het Sognsvann gingen om de zonsondergang te kijken. Helaas was de zon al een beetje achter de bomen verdwenen. Maar ach, verder was het wel gezellig. Alleen waren er wat veel muggen. Wat we vooral de volgende dag merkten.

Dinsdagochtend mochten we ons weer vroeg melden. Maar ach, het begint intussen te wennen. En het is altijd wel een lekker productieve dag als je zo vroeg begint. Tussen de colleges gestudeerd en daarna op voor college 2. Daarna naar huis om even te wassen, te eten en te studeren.

Woensdagochtend alweer het laatste college van de week na een paar uurtjes studeren ’s ochtends. Na college nog wat meer boodschappen (ETEN!) gehaald voor de Trolltunga. Dus verhongeren zullen we niet. ’s Avonds nog even verder gestudeerd. En wasje nummer 2 van de week. Helaas kwam de was er natter uit dan bedoeld. (Teveel in de wasmachine?) Maar gelukkig scheen ook hier vandaag, donderdag, ook de zon, dus begint het inmiddels toch een soort van droog te worden. Wel zo prettig.

Omdat we aankomend weekend niet kunnen studeren vandaag de hele dag nog maar gestudeerd.
Verder gaan we zo maar eens beginnen met het inpakken van mijn tas. Want het is toch een behoorlijke paklijst.

Morgenochtend, vrijdag, vertrekken we om 10.00 uur van BI. Op zaterdag staat de wandeling zelf ook op het programma. Zondag gaan we dan weer naar Oslo waar we om 18.00 uur als het goed is, vermoedelijk met spierpijn, aankomen.

Kortom, deze week was een weekje van studeren en wat boodschappen doen voor de Trolltunga. Maar dat mag ook wel als je twee weekenden achter elkaar weg bent. Goed, verder hopen we vooral erop de wandeling te overleven, want qua voorbereiding zit het wel goed. Nu nog de uitvoering. Ik ben benieuwd. De weersverwachting is tot nu toe erg (fototechnisch) gunstig. De zon zou moeten schijnen namelijk zaterdag. Maar hier weet je het maar nooit, zeker niet in de bergen. Maar we hebben hoop.

Goed, mochten jullie niets meer van me horen, dan is het ergens fout gegaan, maar daar gaan we maar niet vanuit. Dus geen zorgen. ;)
En ter geruststelling: wees niet bang dat ik bij de rand ga staan want dat durf ik toch niet.
Een verslag zal weer later volgen!

Ohja, en hoewel we nog moeten beginnen aan deze trip staat de volgende sinds gisteravond ook weer gepland: we gaan naar Kopenhagen. Ze hadden namelijk een actie waarbij je voor 100 kronen (ongeveer 10 euro) naar Kopenhagen op en neer kunt en ook nog een voucher krijgt om te besteden van 100 kronen. Zo’n aanbieding konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Dus dat gaan we met zijn vieren doen. Nu al zin in. Het staat gepland voor november. Dus dat duurt nog even.

Se deg senere!

Isabelle