Week 7 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

30 September 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Vorige week sloot ik af met dat ik samen ging eten met een aantal meisjes van hier en ook dan proberen een trip naar het Noorderlicht te boeken. En ik kan jullie zeggen HET IS GELUKT!
Terwijl twee van ons, de Fransen (hoe kan het ook anders?) crêpes aan het maken waren, gingen de anderen zich verdiepen in de trip.
Een aantal van ons hadden zich er al helemaal in ingelezen. Het bedenken van de trip zelf was dan ook niet het lastigste, meer de verschillende schema’s van iedereen. Gelukkig ging het uiteindelijk allemaal veel gemakkelijker dan ik had gevreesd/gedacht.
Ondertussen waren ook de crêpes heerlijk dus dat was ideaal, ondanks dat we geen mixer hadden wat toch wat lastig was voor de laatste crêpes (klontjes…) Maar ze waren lekker! Eerst hartige en als toetje zoete met nutella en jam. Echt genieten. Tijdens het eten ging de zoektocht door naar de perfecte planning en accommodatie. De crêpemakers werden ook bijgepraat onder het eten en uiteindelijk hadden we een aantal vluchten en accommodaties geselecteerd. Vervolgens afgesproken dat iedereen er even rustig naar kon kijken en dat we dan de uiteindelijke beslissing zouden nemen. Die moest zondag genomen worden. Want als wij zo om ons heen luisterden waren wij niet de enige met plannen om rond die tijd te gaan en vluchten en accommodatie worden alleen maar duurder.

Zaterdag heerlijk gestudeerd en ’s avonds stond er een feestje op het programma. Ook nu gingen we naar Bjolsen, waar we vrijdag ook waren. Als ik opnieuw de keuze zou moeten maken voor accommodatie zou ik echt voor die locatie gaan. Want dit is duidelijk allemaal nog niet zo oud en heel mooi en op loopafstand van de universiteit. Maar ach, verder zit ik hier ook wel prima hoor! Vervolgens gingen we uit. Toen werd duidelijk dat je niet moet sollen met de beveiliging want die pakken het serieus aan. Ze slaan je gewoon meteen in de handboeien wanneer je je niet gedraagt en hun aanwijzingen opvolgt. Niet een van ons hoor, wij zijn heel braaf. ;)
Goed, weer verbaasde ik me lichtelijk over de kleding van de Noren tijdens het uitgaan. Blijft toch intrigerend. Maar het was wel een super gezellige avond! Daarna met een (overvolle) nachtbus naar huis. Maar goed, we hoefden tenminste niet te lopen. Dus dat scheelde.

Zondag was de dag van DE beslissing. Maar die stond al vrij snel vast. De accommodatiekeuze hing namelijk voornamelijk af van het aantal mensen dat mee gaat. Uiteindelijk gaan we met 10 meiden. Een Pools meisje, de twee Franse meisjes, een vriendinnetje van een van de Franse meisjes die in die periode naar Noorwegen komt, en 6 Nederlanders. Beetje uit verhouding, maar wel gezellig. We vertrekken 14 december. De meesten vliegen dan ’s ochtends maar omdat ik nog twee tentamens heb die dag (een van 3 en een van 4 uur, wat een feest) kan ik pas in de avond vliegen. Dan vlieg ik samen met een van de Franse meisjes die ook nog een tentamen heeft die ochtend. Wel zo gezellig. Dan zijn we twee volle dagen in Tromsø. Heel benieuwd ben ik hoe het dan gaat zijn. Want in december is het 24 uur per dag donker. We hopen daar natuurlijk het noorderlicht te zien en we moeten nog even kijken wat we verder willen doen. De kou moet volgens het klimaat nog een soort van meevallen. Want hoewel Tromsø heel erg in het noorden ligt, ligt het ook aan de kust. Wat ervoor zorgt dat er een relatief mild klimaat heerst. Ik ben benieuwd, we gaan het zien.
De 17e december vliegen we dan in de ochtend weer terug. Een van ons vertrekt namelijk diezelfde dag nog naar Nederland.
Zelf heb ik inmiddels ook mijn terugvlucht geboekt: 21 december land ik weer in Nederland.

Maandag en dinsdag veel gestudeerd. Woensdag helaas iets minder want een paar uurtjes te kort aan slaap zorgde voor een behoorlijke hoofdpijn…. Maar ach, nacht goed slapen deed wonderen. Daarnaast nog heel gezellig (en lang!) geskyped met Emilie.

Donderdag heb ik de verloren studie-uren van woensdag ingehaald. En voor het eerst in mijn leven zelf zalm gebakken. Vond dat het daar wel eens een keertje tijd voor werd. En het smaakte best goed, al zeg ik het zelf. Daarna gisteravond zijn we nog even kort naar de studentenbar die naast de uni zit geweest. Ook nog even ons (gebrek) aan tafeltennis skills getoond. Maar het was wel gezellig.
Om een uurtje of 22 uur gingen we naar huis toe want er was een feest waar velen naar toe gingen dus de bar ging dicht. Onderweg alleen nog even een pauze voor het aaien van een uitermate enthousiaste hond.

Vandaag ook weer studeren. Want vanavond is een Poolse jongen jarig dus dan hebben we daarvan de verjaardag. Morgen misschien nog een stukje lopen, maar plannen blijven altijd vaag tot het laatste moment. ;)

Volgens mij moet het dit weekend in Nederland weer (!) mooi weer zijn, dus ik zou zeggen: geniet ervan!

Se deg senere!
Isabelle

  • 01 Oktober 2016 - 20:00

    Marjolein:

    Zeg Isabelle, je wandelt wat af daar in Noorwegen. Ben benieuwd hoe je het Noorderlicht vindt, staat ook op mijn bucketlist

  • 01 Oktober 2016 - 22:35

    Isabelle Van Heijningen:

    Ja he? Had niemand van mij gedacht. ;) Scheelt wel weer 40 euro per maand op de sportschool. ;) Vandaag uiteindelijk niet gelopen, maar nu staat hij voor morgenochtend op het programma. Ik ben ook heel benieuwd! Al hebben we überhaupt geen garantie dat we het zien, maar we gaan voorlopig maar uit van het beste scenario. Groetjes aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 89673

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: