Week 18 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 18

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

18 December 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Een iets verlaat verslag, maar na mijn laatste tentamens woensdag gingen we ongeveer direct naar de luchthaven. Dus het was er nog niet van gekomen. Maar nu bij deze.

Vrijdagavond was het tijd voor Sinterklaas. We gingen voor het dobbelspel omdat surprises bouwen en gedichten in het Engels misschien toch net wat teveel moeite is als iedereen tentamens heeft. Maar het dobbelspel was fantastisch. Heel gezellig met als avondeten stokbrood met kruidenboter en cherrytomaatjes maar vooral gevuld speculaas, banketstaaf, pepernoten, schuimpjes, chocolade munten…. Iedereen had drie cadeautjes gekocht en die gingen we in ronde 1 uitpakken en verdelen. En in ronde 2 herverdelen. Helemaal gezellig. Ik eindigde met een Noorse vlag (die wilde ik sowieso al graag dus was helemaal blij), een huisje van peperkake (een soort van speculaaskoekjes die hier met name rond kerst worden gegeten, chocolaatjes, een postkaart en nog een kleine bodylotion. Ook vonden de internationals het helemaal leuk, want zij zijn het natuurlijk niet gewend. Dus helemaal leuk om dat zo een beetje cultuur uit te wisselen. Want eigenlijk hebben ze in veel landen wel iets vergelijkbaars als Sinterklaas, maar toch is het bij iedereen anders.

Zaterdag gingen we weer door met leren. Want de laatste tentamens zaten eraan te komen. ’s Avonds alvast de verjaardag gevierd van een van de Franse meisjes hier. Die was gisteren echt jarig, maar omdat iedereen hier langzaam aan naar huis vertrekt wilde ze het al wat eerder vieren zodat er zoveel mogelijk mensen konden komen. Daarna naar huis zodat ik de volgende dag weer kon studeren. Dat zondag en maandag gedaan. Maandag ook nog even afgesproken op de universiteit om alles door te spreken met een meisje wat hetzelfde tentamen had. En een halve boom geprint omdat mijn tentamen voor Shipping Management een open boek tentamen was en we daarom ook zelf contracten etc. mee moesten nemen. Dus dat was een behoorlijk pakket. Maar maandagavond gingen we als een van onze eerste afscheidsetentjes nog met zijn allen eten in het centrum van Oslo. Heel gezellig.

Dinsdag stond in het teken van de laatste dag studeren. Maar ook tussendoor nog even mijn tas ingepakt voor Tromsø. Want we hadden bedacht dat we niet allemaal een ingecheckte koffer nodig hadden. Dus die deelden we met een aantal. Die even naar de universiteit gebracht tussendoor en toen eten, laatste dingen doorkijken en alles klaarzetten voor de volgende dag.

Woensdagochtend ging de wekker op tijd want mijn eerste tentamen was om 9.00 uur. Wel scheelde het dat ik ze allebei op de universiteit had omdat ik in quarantaine moest. Mijn tentamens waren officieel namelijk van 9.00-12.00 en de ander van 9.00-13.00 uur. Nu kan ik natuurlijk geen twee tentamens tegelijk maken, maar om te voorkomen dat ik contact kon hebben met mensen die het tentamen al gemaakt hadden wordt je dan in een speciaal lokaal gezet voor je tentamens.
Eerst had ik Shipping Management van 9.00-12.00 uur. Die ging best wel redelijk goed volgens mij. Het was open boek en ik kon eigenlijk wel alles nog wel opzoeken als ik het niet wist, zonder tijdgebrek. Dus dat was ideaal. Ook was ik wel blij dat het tentamen wel te doen was omdat ik niet zo goed wist wat te verwachten. De oude tentamens verschilde namelijk zo van jaar tot jaar. En ook dit jaar hadden ze gewaarschuwd dat het niet per se overeen zou komen met de oude tentamens. Het was een digitaal tentamen dus op de computer. Hierna werd ik door een van de surveillanten naar een ander lokaal gebracht waar ik een uurtje pauze had voordat ik door mocht met mijn tweede tentamen. Het uur vloog voorbij want ik was nog even wat dingen aan het doorkijken. Ook mijn tweede tentamen ging volgens mij wel prima. Het was logistics and marketing channels. Vooral het rekengedeelte van het logistieke deel was wel goed te doen. Maar ook omdat ik daarvan ook al bijna zeker wist dat dat op het tentamen ging komen omdat het ook in de afgelopen 6 tentamens had gezeten, dus nog even goed naar had gekeken. De theorievragen waren wel lastiger, maar goed. Ik had in ieder geval met het rekengedeelte al punten kunnen scoren (als het goed is) en ook bij de theorievragen kon ik nog wel wat invullen. Dus volgens mij zijn ze wel oke gegaan. Al houd ik graag altijd een slag om de arm.

Na mijn tentamen alle papieren in de papierbak gegooid. Ik had alle spullen die ik mee wilde naar Tromsø en niet al in de koffer zaten meegenomen, maar omdat ik iets eerder klaar was met mijn tentamens kon ik nog even naar huis toe om alles wat ik niet nodig had (boeken) nog eventjes thuis neer te zetten. Daarna richting de luchthaven gegaan.

Het verslag van Tromsø komt in een los verhaaltje. Anders wordt het wel erg lang.

Se deg senere!

Isabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 89653

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: