Week 17 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 17

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

09 December 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Nog minder dan een weekje echt studeren en dan nog minder dan 2 weken voordat ik weer in NL ben.

Vrijdagavond een inderdaad een klein feestje gevierd. Was wel weer heel erg gezellig. En af en toe even wat leuks doen tussendoor is ook wel lekker.
Zaterdag de hele dag gestudeerd en een beetje met mijn telefoon zitten klooien omdat er een iets fout ging met updaten. Hij, of ik, snapte het niet helemaal meer. Maar ik heb hem kunnen herstellen. Dus dat scheelde weer stress. Daarna ging ik richting het stadscentrum want nu we er dan toch zijn moesten we natuurlijk ook wat meekrijgen van de kerstmarkt in Oslo. Heel schattig was hij inclusief een ijsbaan, heel veel lichtjes en ook heel veel mensen. Helemaal gezellig. De kraampjes verkochten vooral eten en van die Noorse truien met patronen. Dus de stad is in ieder geval klaar voor de kerst.

Zondagochtend nog even gezellig geskypet en vervolgens gestudeerd. Zondagavond hebben we zowaar met de meesten van onze unit hier gegeten. De logica van dat er in een keer samen moest gegeten worden omdat we al bijna afscheid gingen nemen snapte ik niet helemaal eerlijk gezegd. Want voor de rest was er nog nooit samen gegeten. Maar goed, verder was het wel gezellig hoor!

De rest van de week stond vooral weer in het teken van studeren. Want mijn laatste 2 tentamens komen dichterbij.
Maar tussen het studeren door is af en toe een rondje lopen ook wel lekker. Dus dat dinsdagochtend gedaan rondom het inmiddels meer dan bekende Sognsvann maar het is gewoon een mooie afstand om te lopen en vanaf daar kon ik dan direct met de metro naar de uni. Het meer was nog steeds bevroren en er was zelfs iemand op aan het schaatsen. Dat vond ik dan wel weer een soort van eng. Want of het nou overal even stevig was betwijfelde ik een beetje. Eventjes op de uni gestudeerd, vervolgens naar het winkelcentrum geweest voor wat vlaggetjes en ballonnen. Want Marie, een van de Franse meisjes waarmee ik naar Tromsø ga, is de 17e jarig. Dus dan hebben we ballonnen en vlaggetjes voor in Tromsø.
Woensdagochtend ging ik vroeg naar de UB omdat ik even een boek wilde lenen wat je alleen maar voor een dag mag lenen. Dus dan moet je er maar het meeste van maken.
Verder nog met een vriendinnetje van de middelbare geskypet en met mama bijgekletst.
Donderdag maar een dagje thuis studeren. Want de meesten zijn hier nu (bijna) klaar met tentamens. Dus de UB wordt steeds leger. Dus dan is het vaak net zo makkelijk om hier thuis te studeren want dan zijn er toch weinig meer om nog pauzes mee te nemen.
Ook vandaag een dagje thuis gestudeerd. En nog even de was gedaan. Ook wel nuttig.
Zo meteen gaan we met een groepje hier eten en dan nog een, verlaat, Sinterklaas vieren. Met dobbelspel en pepernoten. Dus helemaal compleet volgens mij.

Deze week zowaar een wat korter verslag. Ook wel eens goed voor de afwisseling.

Wel is het zo dat ik de afgelopen weken langzaam wel zin kreeg om ook straks weer naar NL te komen en maak je geen zorgen, dat heb ik nog steeds en ik kom ook echt. Maar aan de andere kant heerst nu wel ook een beetje het idee van dat het zo ontzettend snel is gegaan en dat ik hier ook nog wel zou willen blijven. Maar goed, dan nog maar een keertje terug naar Oslo/Noorwegen zeg ik zo. Ook leuk.

Se deg senere!

Isabelle

  • 14 December 2016 - 19:16

    Marjolein:

    hoi Isabelle,

    leuk om je verhalen te lezen. veel succes met je laatste tentamens en geniet van je trip naar noorderlicht. en dan tot slot een goede thuisreis. have fun, groet van allen uit zeeland!

  • 18 December 2016 - 19:03

    Isabelle Van Heijningen:

    Hoi Marjolein! Wat leuk dat jullie ze ook lezen! Dankjewel, volgens mij zijn we wel redelijk gegaan. Dankje! Groeten terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 89637

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: