Week 15 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 15

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

25 November 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Het laatste college heb ik net een paar uur geleden gehad, de laatste huur voor mijn kamer hier is betaald, mijn laatste telefoon maand pre-paid, mijn laatste ov-maandkaart. Het grote aftellen is begonnen.
Als afsluiting hadden ze bedacht dat het wel leuk was om dat op vrijdagavond van 17.00 uur tot 20.00 uur te doen. ;)
Maar goed, het zit er dus op. Heel vreemd. Nu alleen nog maar 2,5e week blokken voor tentamens dan nog een weekje genieten in Tromsø en Oslo en dan is het tijd om weer richting ons kikkerlandje te gaan.
Ook leuk.
Maar goed, we hebben nog een maandje dus maar eens bij het begin van de week beginnen.

Vorige week sloot ik af met dat we naar een voetbalwedstrijd gingen. En we zijn er inmiddels achter wat voor een wedstrijd het was. Het was de dames bekerfinale van Noorwegen. Het was een wedstrijd van Lillestrøm (LSK) tegen Røa. De dames van Lillestrøm wonnen de wedstrijd met 2-0 uiteindelijk. Was erg leuk om te kijken. Bovendien viel het ook wel op dat het voornamelijk gezinnen met kinderen waren die kwamen kijken. Erg vriendelijk sfeertje. Dus helemaal leuk. Wel wat anders dan wat ik me voorstel bij een Feyenoord-Ajax wedstrijd. (Maar goed, dan heb je het volgens mij ook wel over een geval apart.)

Daarna ging ik weer richting huis voor een snelle maaltijd want er stond nog een andere programmaonderdeel op de zaterdagavond planning. Er was namelijk nog een pre-party 2 huizen verderop. Ideaal. Helemaal gezellig. Wel het lekker bij de pre-party gelaten en niet nog de stad in geweest. Maar goed, er moest de volgende dag weer gestudeerd worden.

Zondag hele dag braaf gestudeerd. En maandag ging in dit geval de wekker ook vroeg want we mochten deze week 2x om 8 uur op de uni zijn voor college.
De laatste colleges waren erg fijn want we kregen een beetje een samenvatting en oefententamens enzo. Kan ik altijd wel waarderen.
Na college nog even een paar uur in de UB gaan zitten want er stond nog een onderdeel gepland op de uni. Waar we laatst naar Finding Dory gingen was het nu de klassieker de Leeuwenkoning. En het was weer genieten. Het allerleukste daaraan is eigenlijk nog wel dat iedereen die film kent en oprecht gewoon zit te genieten ondanks dat we misschien niet helemaal meer in de doelgroep vallen. Jeugdsentiment zullen we maar denken.

Dinsdag gewoon college, nog een paar uur de UB in en dan lekker naar huis om daar verder te studeren. De tweewekelijkse filmavond maar even voorbij laten gaan want wilde nog wat studeren. Maar goed, had mijn filmavond maandagavond al gehad zullen we maar denken.
En daarna nog even met mams bijpraten.

Woensdag eerst naar de uni geweest om wat oude tentamens te printen en samenvattingen en dergelijke. Toen maar gelijk in de UB gaan zitten. Maar na een paar uur was ik daar wel weer klaar mee dus toen verder gaan studeren.
Opzich vind ik de UB hier fijner dan in Rotterdam. Maar het is af en toe ook wel comfortabel om gewoon lekker thuis te zitten. Dus ik wissel het een beetje af, net waar ik zin in heb.

Donderdag ook weer een dagje gestudeerd. (Ja je hebt altijd echt een spannend leven als de tentamens eraan komen.) Maar ook wel wat heel leuks geregeld gisteravond. We gaan namelijk, zoals jullie wel weten, over een paar weken naar Tromsø. Hier hadden we al een noorderlicht tour geboekt. Maar waarbij denk je nog meer aan als je aan die omgeving denkt?! Juist. Hondenslede rijden. Dus dat gaan we ook nog doen. De donderdag dat we daar zijn gaan we dan ook ’s ochtends met husky’s op pad en dan ’s avonds op jacht naar het noorderlicht. Helemaal leuk.

Vandaag, vrijdag, het grootste gedeelte van de dag thuis gestudeerd en toen richting de uni voor mijn allerlaatste college hier in Noorwegen. Dan komt het einde wel echt in zicht hoor!
Daarna naar huis met een pitstop bij de supermarkt, eten maken, even praten met huisgenootjes en nu dit verslag schrijven.
Verder niet zoveel vanavond en dan morgen gaan we weer verder.
Dinsdag heb ik namelijk mijn eerste tentamen (Norwegian Culture and History) en dan woensdag de tweede (Organising the shipowning entity.)
Ik ben benieuwd. Maar goed, nog even een paar dagen goed studeren. En dan gaan we het zien.

Het aftellen is dus langzaam aan begonnen. Aan de ene kant vermaak ik me hier nog prima en hoef ik nog lang niet naar huis. Ook vanwege bijvoorbeeld een hele mooie zonsondergang vandaag, die was echt niet normaal mooi!
Aan de andere kant zijn tentamens nou niet mijn favoriete onderdeel, dus dat mag van mij zo snel mogelijk over zijn. En ik heb ook wel weer heel veel leuke dingen in januari gepland. Dus in Nederland straks hoef ik me ook niet te vervelen.

Se deg senere!

Isabelle

  • 26 November 2016 - 10:44

    Ans En Leo:

    Hallo Isabelle,

    Dank je wel voor je reisverslagen. We lezen die met veel plezier.
    Geniet nog van de laatste weken en succes met de tentamens.

    Groetjes van Leo en Ans

  • 27 November 2016 - 10:59

    Isabelle Van Heijningen:

    Hoi Leo en Ans!
    Wat leuk dat jullie ze nog steeds lezen.
    Dankjewel!
    Groetjes,
    Isabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 89633

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: