Week 14 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 14

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

19 November 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Vorig weekend zoals gepland heerlijk niet zoveel gedaan behalve studeren. Ook best wel prima, want verder was het een drukke week afgelopen week.
Wel op zondagochtend een wandelingetje naar het Sognsvann gemaakt. Het was helemaal bevroren en besneeuwd dus dat was echt prachtig. Genieten op de zondagmorgen!
En ik kon nog even skypen met Angeline. Dus heerlijk dagje zo.

Maandag was een normale dag met alleen college van 11.00-14.00 uur. Verder studeren, boodschappen. Lekker overzichtelijk. En ’s avonds stond er nog een skype-date gepland met Emilie. Helemaal leuk. Daarna snel mijn bed ingedoken want voor dinsdag stond een uitermate lange dag op de planning.

Dinsdagochtend vroeg de wekker want zoals gewoonlijk college om 8.00 uur. Eerst hebben we drie uur een marketing college. Maar daarna beginnen de redenen waarom het zo’n lange dag is. Van 11.00-13.00 hebben we namelijk een inhaalcollege over het logistieke gedeelte. Hier was eerder een college van geannuleerd dus dat wordt nu ingehaald. Vervolgens een uurtje pauze waar we graag gebruik van maken. Toen door met het college van Organising the shipowning entity. Duidelijk is ook wel dat de tentamens in de buurt komen want vooral tentamens van de afgelopen jaren en samenvattingen van de afgelopen weken werden behandeld. Maar ik vind dit soort colleges altijd wel fijn. Dat je een beetje een overzicht krijgt.
Nadat dit college om 17.00 uur is afgelopen mogen we nog door met het laatste college van de dag: shipping management. De docent had namelijk bedacht dat nog een paar uur extra college wel handig was. Heb ik opzich geen problemen mee, maar zo werd het wel een erg lange dag. Het laatste uur viel me dan ook best een beetje zwaar. Maar om iets voor 20.00 uur was de lange dag voorbij en kon ik heerlijk naar huis. Nog even wat commissiewerk gedaan en toen vooral helemaal niets meer.

Woensdag weer een lange dag. Al was dat in dit geval meer vrijwillig.
Van 14.00-17.00 uur hadden we het laatste college van Norwegian culture and history wat ging over gender equality en dat soort dingen.
Daarna een paar uur op de universiteit gestudeerd want naar huis gaan had niet zoveel nut. Want om 18.30 uur begint het gratis maandelijkse eten, BI-nner, waarvoor we wederom een kaartje hebben weten te bemachtigen.
Dit keer proberen ze duidelijk voor mixing te zorgen. Want iedereen wordt gemixt met andere mensen in plaats van de groep waarmee we gingen.
Maar eigenlijk ook best prima. Best gezellig. En het beste deel is het toetje: een appelmuffin. Wel was het meer een soort van tweede hoofdmaaltijd dan een toetje, zo groot was hij. Maar hij was wel lekker.

Donderdag gewoon thuis gestudeerd. Ik had wel weer genoeg tijd op de uni doorgebracht. Nog even met papa en Boudewijn bijpraten en dan is de dag alweer voorbij.

Vrijdag staat er een excursie naar Asko op het programma. Dit is het grootste distributiecentrum van Noorwegen. We krijgen eerst een presentatie over het bedrijf, dan een uitgebreide lunch. Dit zijn wederom wraps (zijn wij Nederlanders toch maar saai met onze boterham met kaas). Bovendien is er ook nog een soort van appeltaart. Niet verkeerd hoor! Met gevulde magen kunnen we dan ook het distributiecentrum in voor een rondleiding. Behoorlijk indrukwekkend. Zo zijn de pallets in een van de delen van het distributiecentrum tot op een hoogte van 28 meter opgeslagen. Deze worden daar geplaatst en opgepikt voor verder transport door gigantisch hoge automatische karretjes. Behoorlijk technologische hoogstandjes dus.
Daarna gingen we weer met de bus terug. Maar we maakten nog even een korte tussenstop op de enige fabrieksoutlet van Noorwegen. Waar je kon winkelen met fabriekskorting. Het deed me een beetje denken aan Bataviastad.
Vervolgens kwamen we weer aan op de universiteit. Heerlijk naar huis, nog even bijpraten met mams en dan nog aan de studie voor een paar uurtjes.

Vandaag de hele dag bezig aan Norwegian culture and history. Straks gaan we nog naar een voetbalwedstrijd (ja gekkigheid wat zo’n uitwisseling met je doet.) Wat voor een wedstrijd het nou precies is ben ik nog niet helemaal achter, maar dat zal ik jullie volgende week vertellen.

Verder aankomende week de allerlaatste colleges (huh, hoe dan nu al?!). En vooral veel studeren.

Se deg senere!

Isabelle