Week 9 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

14 Oktober 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

De afgelopen week was een (sociaal) druk weekje maar wel weer allemaal erg leuk.

Vrijdag hadden we een feestje bij mij thuis en daarna gingen we nog even de stad in maar dat laatste was niet een erg groot succes.
Zaterdag stond er studie op de planning, alleen voor de avond stond er alweer iets op het programma om naar uit te kijken.
Ik ging namelijk samen eten met een Nederlands-Frans meisje. Eerst gekookt en gegeten en toen koekjes maken voor het toetje. Helemaal leuk.
Ook zondag hoefde ik niet alleen te eten. Waar we al eerder Franse crêpes gingen eten gingen we nu voor de Hollandse pannenkoeken. Heerlijk.

Qua studie was het wel een erg rustig weekje. Mijn college van woensdag ging namelijk niet door, waardoor ik op dinsdagmiddag om 17.00 uur al weekend had.
Maar eerst naar maandag, gewoon college. ’s Avonds met een van mijn huisgenootjes lasagne gemaakt wat echt heerlijk smaakte. Al was het met hulp van Knorr, dus dan kan er ook niet heel veel mis aan gaan.
Dinsdag weer een lange dag. Vroeg de wekker en naar college. Waar ik het inmiddels niet meer zo’n punt vind als het nog donker is als ik opsta, het wordt tenslotte winter, vond ik het feit dat het nog donker was toen ik op de universiteit aan kwam (7.40 uur) toch wel weer erg ernstig. Maar niet veel later kwam de zon toch op.
Je merkt toch wel goed dat de dagen snel korter worden, al is dat in Nederland natuurlijk niet anders.
Dinsdagavond hoefde ik niet te koken want we hadden weer een ticket weten te bemachtigen voor het gratis BI-nner. Het maandelijkse gratis avondeten. Ze wisten Mexicaans te koken voor 250+ man. Het was dan dus ook best druk, maar wel erg gezellig.

Woensdag een rustig dagje; beetje studeren. Maar goed, dat was ook wel prima. En ’s avonds nog even eerst geskypet met Emilie, waarna we samen gezellig “aan konden schuiven” bij de commissievergadering via Skype. Echt ideaal. Voor gisteravond, donderdagavond dus, stond mijn verjaardagsfeest gepland. Een van mijn Franse buddies hier was namelijk maandag jarig, dus hadden we bedacht dat we het wel samen konden vieren. Eerst hadden we een feestje bij haar en daarna gingen we nog even de stad in. Ook nog lieve cadeautjes gekregen: een zelfgemaakte taart, een fles wijn, een traditionele Letlandse drank… helemaal leuk!

Op vrijdag heerlijk een beetje uitgeslapen en daarna wat boodschappen gedaan.

Een heerlijk druk weekje qua activiteiten maar ook wel kunnen studeren. Aankomende week wordt het verloren college gecompenseerd want dan is er een extra college van een ander vak. Alleen van 17.00-20.00 uur, wie heeft die tijd nou bedacht?! Maar goed, denk dat ik het aankan.

Waar er in Nederland volgens mij weer een warm weekendje aan zit te komen is het hier nu best wel frisjes, en een beetje grijs. Aan de andere kant, zolang het niet regent ben ik allang blij. En de kou kan bestreden worden met een wat dikkere jas, want mijn dunne zomerjasje is inmiddels toch net iets te optimistisch om aan te trekken.


Se deg senere!
Isabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 89635

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: