Kamer - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Kamer - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Kamer

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

06 September 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Het is weleens tijd om jullie eens wat te vertellen over waar ik woon in Oslo.
In Oslo is er momenteel een grotere vraag dan aanbod aan woonruimte. Dit zorgt voor hoge prijzen en is het überhaupt moeilijk om een appartement of iets dergelijks te vinden. Gelukkig is het voor ons, uitwisselingsstudenten wat makkelijker. Wij krijgen namelijk voorrang bij het vinden van een kamer.
Op het moment dat wij hoorden dat we naar BI, Oslo mochten, konden wij ons meteen voorinschrijven voor woonruimte. Als wij dit voor 1 mei deden kregen wij gegarandeerd een kamer. En daar maken wij natuurlijk graag gebruik van.

Tijdens deze voorinschrijving viel de keuze met name tussen BSN en SiO. BSN is alleen maar voor BI studenten. Dat bevindt zich dan ook op loopafstand van de universiteit af. SiO is meer te vergelijken met Stadswonen (Vestia). Deze heeft dan ook woningen/wijken door heel Oslo verspreid.

Ik koos voor SiO. Na deze voorinschrijving moesten we dan nog een specifieke locatie en kamer kiezen. We moesten een top 5 maken. Ik heb op basis van de verslagen van mijn voorgangers voor Sogn gekozen. En ik ben erg blij met mijn keuze. Dichtbij de universiteit zoals ik jullie al eerder heb verteld en ook niet ver van het stadscentrum.
Ook koos ik, zoals wel logisch, voor een gemeubileerde kamer. Zo was ik tenminste met een keertje naar de IKEA met een grote tas klaar. Al viel me toch op hoeveel onderdelen je eigenlijk nodig hebt om je bed op te maken.

Goed, dan meer specifiek over mijn kamer. Die is ongeveer 12 m2 met daarin een kast, een bed, bureau en bureaustoel, klein tafeltje, nachtkastje (wat niet de functie vervult van nachtkastje momenteel) en een open kast met een paar planken. Helemaal prima dus. En ik heb het wat opgevrolijkt met wat foto’s aan de muur. ☺

Goed, ik woon dus in Sogn. Hoe je het uitspreekt is nog steeds de vraag want daarover heeft iedereen een andere mening. Sogn is een studentvillage of studentby. Oftewel, een aantal gebouwen op een soort van campus waarin alleen maar studenten wonen. In een van die gebouwen woon ik dus. Binnen deze gebouwen zijn er weer allemaal units met kamers met verschillende afmetingen en verschillende hoeveelheden mensen die badkamer en keuken delen. Ikzelf woon met 7 in totaal. Dus ik heb nog 6 andere huisgenootjes. Een Nederlands meisje, een Tsjech, een Letlandse, een Pakistaan en 2 Fransen. Daarmee deel ik badkamer en keuken. Dus dat is wat wel wat meer dan in Nederland, maar verder echt prima!
We hebben niet specifiek super veel contact met elkaar, als in dat we samen eten ofzo. Maar misschien verandert dat nog, en anders zijn er genoeg anderen die wel samen willen eten.

Het uitzicht is, met name vanaf het balkon, super mooi. Je kunt het water, waaraan Oslo ligt, vanaf het balkon namelijk zien. Dus ook over het uitzicht mogen we niet klagen.

Goed. Nu zijn jullie ook, eindelijk, een beetje op de hoogte waar ik woon.
Donderdag zal ik nog even een weekverslag maken van een korte week. Donderdagnacht staat namelijk het vertrek naar Bergen op het programma. Helaas is de weersverwachting wel van zonnig naar regen omgeslagen, maar ach, als het in een dag de andere kant op kan veranderen, kan het ook nog weer een zonnige verwachting worden. ;) En anders trekken de Noren zich ook niet zoveel aan van regen dus moeten wij die houding misschien ook maar overnemen.

Se deg senere!

Isabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 89649

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: