Week 2 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

29 Augustus 2016 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Time flies when your having fun zullen we maar zeggen. Week 2 is namelijk alweer voorbij. Tijd dus voor een nieuw verhaaltje over al mijn avonturen.

We zullen maar weer bij het begin beginnen. Vorige week zondag stond een concert van Steve Aoki op het programma. Ik had er eerlijk gezegd, net als de meeste internationals, nog nooit van gehoord, maar de Noren waren helemaal door het dolle heen. Het concert begon om 13.00 uur. De Noren begonnen dus om 11.00 uur met de pre-party. Die hebben we maar even overgeslagen. Het concert was uitverkocht en de stemming zat er goed in. Om een uurtje of 16.45/17.00 uur kwam dé man waar het om draaide: Aoki. Inclusief groot licht spektakel. Een groot feest allemaal. De meeste hebben het geloof ik al meegekregen: een half uurtje na de start van de grote man kwam het plafond naar beneden. Achteraf gezien misschien niet eens zo'n ontzettend groot plakkaat maar het zorgde wel voor een flink aantal gewonden. In eerste instantie hadden we trouwens niet eens zo door wat er gebeurde. Maar dit bleek allemaal toen we buiten stonden. De politie, brandweer en ambulances waren er super snel en er werd voor de gewonden gezorgd. Gelukkig hoefde er maar één iemand naar echt opgenomen te worden. De rest mocht na een bezoekje aan de EHBO naar huis.
Maar goed, het was allemaal wel even schrikken. En we hebben allemaal erg geluk gehad dat er geen meer gewonden waren. Na een paar uurtjes konden we onze spullen ophalen in de garderobe. Wel zo handig om weer je huissleutel enzovoort te hebben.
Goed. Dat was de zondag. Want de afterparty werd, uiteraard, afgelast.

Maandag mochten we ons dan op de universiteit melden voor ons eerste echte college. Mijn eerste college was een samengevoegd introductiecollege van twee van mijn vakken: shipping management en organising the shipowning entity. Het was best wel leuk! Maar wel ging het overal watt dieper op in dan ik had verwacht; het ging over wat voor een ladingen er op wat voor een schepen vervoerd mogen worden, aan wat voor een regelgeving vrachtschepen zich moeten houden. Tot slot ging het ook nog over routes die vrachtschepen (kunnen) varen met welke boten. Dus mochten jullie ooit nog wat verschepen dan weet ik straks, als het goed is, welke boot je dan moet gebruiken. ;)
Na dit harde studeren gingen we nog even naar Kroa, de studentenbar naast de uni. Vervolgens hebben we met een groepje gegeten en het ook over tripjes gehad die we willen doen.

Dinsdagochtend mochten we ons om 8.00 uur op de universiteit melden voor ons tweede college. Dachten we. Helaas bleek om 8.15 uur dat het college niet doorging. Blijkbaar hadden we er een SMSje van moeten krijgen. Helaas ging het waarschijnlijk mis bij onze internationale nummers. Mijn nummer heb ik dus maar snel aangepast naar mijn Noorse nummer.
Maar goed, toen hadden we wel een hele dag ineens. Dus heb ik aan mijn fotoalbum van mijn reis naar de VS afgelopen maart gewerkt. Ook helemaal leuk.

Woensdag had ik ook college. Dit was het college Norwegian Culture and History. Gegeven door een erg enthousiast, ietwat ouder, dametje. Bovendien wilde ze ons bij alles betrekken, dus aan haar enthousiasme lag het niet. Aan dat van ons, studenten, moest nog een beetje gewerkt worden geloof ik.
Woensdagavond weer met een groepje gegeten, allemaal super gezellig.

Donderdag had ik alweer weekend aangezien mijn laatste college van de week op woensdag is. Ik weet het, zwaar leven zo'n uitwisseling. Donderdagochtend heb ik eerst wat boeken geleend bij de Universiteitsbibliotheek ofwel UB. Want een beetje studeren is ook wel handig denk ik zo. Daarna gingen we een rondje lopen om een meer hier vlakbij. Het was bij het meertje behoorlijk druk met allemaal kindjes van iets van zomerkampen en allerlei andere mensen die ook een rondje om het meer gingen lopen. Het meertje was niet super groot, dus na een uurtje waren we het meer rondgelopen. Daarna gingen we naar Gronland, een minuutje of 25 met het ov, waar je goedkoper boodschappen kunt doen.

Vrijdag stond er een ietwat serieuzere wandeling op het programma. Ervaring was er niet vereist volgens de omschrijving. Ondanks dat er geen ervaring nodig was, was het een behoorlijke klim. En over een pad dat wij zonder onze gidsen nooit gevonden zouden hebben. Bij een cabin, een hutje, gingen we lunchen. Ook kregen we hier een uitleg over hoe je zo'n hutje kunt huren en een rondleiding door de cabin zelf.
Best grappig om te weten, maar dat ik mezelf er nou zie zitten wil ik ook weer niet zeggen. (Sorry Maurits.)
Vrijdagavond gingen we pizza eten en daarna was er een feest in de bar die hier op het terrein van mijn studentvillage staat. Ideaal want op elk gewenst moment kon je zo gemakkelijk naar huis.

Zaterdag voelde ik de wandeling toch best wel in mijn benen. Maar hop, op naar een cultureel verantwoord dagje. Zaterdag konden we namelijk met een bandje wat we tussen 11.00 en 12.00 uur op konden halen gratis naar een aantal musea. Hier maakten we dan ook gebruik van. We kozen voor de National Gallery en het historisch museum. In de galerij hangt namelijk "the scream" van E. Munch. Dus die moesten we natuurlijk wel even zien.
Omdat het hier, net zoals in Nederland, mooi weer was hebben we daarna nog even in het zonnetje in de haven gezeten. Genieten.
's Avonds was er nog een ander feestje. Ook super gezellig allemaal.

Zondag, gisteren dus, ging ik maar eens een dagje studeren. Leek mij ook wel een goed idee. Dus zondag een heerlijk rustig dagje gehad.

Over 2 uurtjes begint het eerste college van deze week: shipping management.

Goed. Jullie zijn weer helemaal op de hoogte van al mijn avonturen.

Iedereen die alweer moet werken, werk ze! En wie er nog een weekje vakantie heeft, geniet ervan!

Se deg senere!

Isabelle

  • 31 Augustus 2016 - 15:00

    Marit:

    Hee,

    Heb je nog mooie foto's van je weekje??

    xx

  • 31 Augustus 2016 - 17:17

    Isabelle Van Heijningen:

    Hello!
    U vraagt wij draaien ;)
    Je moet maar even bij foto's kijken haha.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 89640

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: