Laatste weekverslag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu Laatste weekverslag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Isabelle Heijningen - WaarBenJij.nu

Laatste weekverslag

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

03 Januari 2017 | Noorwegen, Oslo

Hei!

Inmiddels ben ik alweer 1,5e week in Nederland. Maar ik kon het natuurlijk niet zo een open eind laten. Dus nu nog eventjes een verslagje van de laatste daagjes in Oslo.

Nadat we teruggekomen waren zaterdagochtend nog even een paar uur getukt. Was ook wel redelijk nodig haha. Daarna snel wat gegeten en klaarmaken voor het verder vieren van de verjaardag van een van de Franse meisjes. Na een laatste keukenfeestje te hebben gehad gingen we nog even naar de stad. Maar aangezien het al vrij laat was (in ieder geval als je de nachtbus uiterlijk om 2.45 uur moest hebben) en het dan een beetje zonde was om 15 euro te betalen voor een uurtje entree en je jas ophangen werd het in plaats van een bar of iets dergelijks de McDonalds voor frietjes en kipnuggets. Ook gezellig.

Zondagochtend heerlijk een beetje uitgeslapen en toen spullen verzameld. We hadden namelijk een missie. Op een van de eilanden voor de kust van Oslo (ongeveer 10 minuten varen) zitten vossen. En die wilden we gaan spotten. En dat dan meteen combineren met het kijken van de zonsondergang. Die is immers toch al vroeg. De vossen hadden zich alleen best diep in hun hol verstopt ofzo. Het duurde namelijk wel even voordat we ze vonden. Maar goed, ook wij vonden het best koud dus was alleen maar verstandig van ze. Uiteindelijk hebben we er 1 gevonden! Nu dat deel van onze missie was geluk gingen we richting het strandje voor de zonsondergang. Ook nu was het weer mooi. Nog even genieten. Bovendien had de vos ons gevolgd naar het strand dus dat was al helemaal leuk, want nu was hij ook beter fototechnisch zichtbaar in plaats van met de schutkleuren van de bomen om zich heen. Ook niet geheel onbelangrijk. ;)
Toen snel met de boot terug want we waren half bevroren. Thuis even heerlijk opgewarmd en gegeten en toen nog voor een laatste keertje naar Kringsja. We gingen namelijk nog even theedrinken met zijn allen. De eerste zouden namelijk maandag vertrekken. Nog een heel gezellige avond. Al was het natuurlijk voor ons allemaal wel even slikken op het einde.

Maandag ging ik er een paar vergezellen met wat kerstinkopen doen. En dat was dan meteen helaas ook mijn laatste rondje door Oslo. Want dinsdag stond in het teken van inpakken en schoonmaken. Moet ook gebeuren. Zo lang mogelijk uitgesteld, maar op een gegeven moment moet het toch echt. Met de hulp van vacuumzakken kreeg ik uiteindelijk alles wat ik mee wilde nemen mee in mijn koffers. ’s Avonds nog even een laatste skype-commissievergadering en toen naar bed.
De volgende ochtend was het dan ook voor mij tijd om richting huis te gaan. Helaas. Maar goed, iedereen was wel vertrokken dus dan is het niet zo erg. Bovendien is weer in Nederland zijn ook wel weer leuk.
Mijn koffers eerst in de bus gesleept, toen een heuvel op om mijn sleutels in te leveren. Waar het letterlijk het overhandigen van de sleutels was en verder niets. Dus ik zeg, een postvak waar je het in kan gooien op de campus waar ik woonde was makkelijker geweest. Maar goed. Daarna gelukkig bergafwaarts. Alles op tijd in de metro gekregen en op naar het vliegveld. Daar ingecheckt. En het was duidelijk dat er veel onderweg waren voor de kerst. Want had het nog nooit zo druk gezien. Maar goed, ben toch altijd te vroeg. Dus geen stress. Mijn koffers waren niet eens boven het toegestane gewicht dus dat viel ook weer mee. Toen nog mijn laatste kronen gespendeerd aan een koffie en stroopwafels. Kon ik tenminste alvast beginnen aan mijn re-integratieprogramma. ;)
Drukke vlucht, maar goed, dat maakt voor mij niet zoveel uit. Simkaart weer verwisseld voor mijn Nederlandse simkaart dus was helemaal klaar voor de landing.
Daar even op de bagage wachten dus ondertussen maar alvast door de glazen wand naar Donder en mama zwaaien.
Vervolgens ontvangst door mama en Floor en de hond natuurlijk. Super lief. Even thee gedronken en toen richting Utrecht. Onderweg vroeg mama zich wel af hoe ik het überhaupt op de luchthaven had gekregen. En ik mezelf ook wel een beetje want de koffers waren toch best zwaar.
Maar goed, we kwamen er. En toen thuis even gezeten en toen op de fiets (ik kon het nog!) even naar Utrecht centrum om te eten met Emilie. Want die was ook even een weekje in NL. Helemaal gezellig.
En dat was dan meteen het einde van mijn Oslo-avontuur.

Inmiddels zijn mijn eerste colleges deze week alweer begonnen en ben ik alweer terug verhuist naar mijn kamer in Rotterdam. Nu het langzaamaan allemaal een beetje uitgepakt is went het hier ook wel weer snel. Al moest ik wel eventjes inkomen. Maar meteen lekker druk, met ook veel gezellige activiteiten, dus zit zo weer in mijn ‘normale ritme.”

Tot slot. Oslo, Noorwegen en de mensen waren echt fantastisch. Ik ben heel blij dat ik het kon doen en ook gedaan heb. Het is iets wat ik nooit zal vergeten. Dus nul spijt.
Iedereen die de afgelopen maanden meegelezen heeft, hartstikke leuk! Bedankt! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om te lezen en ik niet teveel brabbelde.

Se deg senere! Maar dan in Nederland!

Isabelle

  • 03 Januari 2017 - 22:49

    Ans En Leo:

    Dank je wel voor alle mooie verhalen.

    Sterkte met wennen aan NL, maar dat zal wel lukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 1452
Totaal aantal bezoekers 89636

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: